fbpx

FAQ

Hva betyr restordre?

Dette betyr at vi må bestille inn varen fra vårt fjernlager i Tyskland. Vi har da 2-6 ukers leveringstid, og det opplyses om dette når varen velges i butikken. I noen tilfeller vil vi dellevere ordren.

Rabattkoden min virker ikke

Husk at rabattkoder ikke kan kombineres med andre rabattkoder, du kan kun bruke én rabattkode om gangen. Noen rabattkoder har også en minimums ordreverdi for at den skal kunne aktiveres, les informasjonen om rabattkoden nøye slik at du er sikker på at alle kriterier er oppfylt.

Hvor legger jeg inn rabattkoden min?

Rabattkoden legger du inn i «Kassen«. Se etter feltet «Har du en kupong? Klikk her for å skrive inn koden din«. NB! Under salg og lignende kan det være at rabattkoder/kuponger er deaktivert.

Kan jeg ha åpnet pakken og sett på produktet før bruk av angrerett?

Ved bruk av angrerett kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Jeg ønsker å returnere en ordre, hva gjør jeg?

Produktet kan tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

1) Kontakt oss via vårt kontaktskjema (klikk her for å skrive en melding til oss).
2) Fyll ut angrerettsskjema som ligger vedlagt i ordrebekreftelsen (eller last det ned ved å klikke her).
3) Send varene tilbake (du må selv betale omkostningene i hht. salgsbetingelsene).
4) Vi refunderer beløpet du har betalt for varene.

Kan jeg følge med på min bestilling?

Ja, du får e-post med sporingsnummer fra oss når dine varer blir hentet av befrakter (Bring, Post Nord, Schenker), dette er vanligvis på ettermiddagen. Du vil først få en e-post om at ordren er ‘Fullført’, men det kan ta opp til 8 timer før e-post med sporingsnummer blir sendt.

Du får også sporingsnummeret på e-post/sms når Posten/Bring kan levere ut pakken din på ditt hjemsted.

Må jeg registrere meg for å handle treningsutstyr hos Gorilla Sports?

Ja, når du foretar en bestilling opprettes det automatisk en brukerkonto tilhørende deg på Gorillasports.no, denne brukerkontoen kan brukes til å følge med på din bestilling osv. Du kan også tegne deg på vårt nyhetsbrev om du vil. Da får du jevnlige oppdateringer per e-post med tilbud, tips og råd fra vår blogg.

Er det trygt å handle hos dere?

Ja, det er trygt å handle hos Gorilla Sports. Vår nettbutikk er kryptert med SSL (Secure Sockets Layer) for å hindre misbruk. Betalingsløsningene vi tilbyr er drevet av sikre og anerkjente selskaper.

Hvordan er kvaliteten på treningsutstyr fra Gorilla Sports?

De fleste produkter, som vektskiver, vektstenger, manualer, kettlebells, treningsbenker, treningsapparater, hjemmegym og så videre, er designet av Gorilla Sports og produseres på våre egne fabrikker. Gorilla Sports tilstreber meget høy kvalitet i alle produksjonsledd og i alle materialvalg. Flere produkter og løsninger er patentbeskyttet, er slitesterke, tåler høy belastning og holder på finishen meget lenge. Produkter som produseres av våre utvalgte samarbeidspartnere, blir alltid nøye vurdert og testet, for å sikre at de holder like høy kvalitet.

Hva gjør jeg dersom jeg er misfornøyd med et produkt?

Vi håper på at du ikke blir misfornøyd, men om så skulle være tilfelle, kan vi forsikre om at vi følger retningslinjene til Forbrukerrådet. Du vil selvsagt ha alle rettigheter du har krav på i henhold til kjøpsloven i Norge. Ved bruk av angrefrist kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Tar det lang tid å motta treningsutstyret jeg bestiller?

Du vil normalt mottar varene innen 1 uke, avhengig av Posten, Schenker eller andre befraktere vi bruker. Enkelte spesialbestillinger, og i tilfeller hvor vi må bestille varer fra fjernlageret i Tyskland, så kan forsendelsen ta noe mer tid (vanligvis 2-6 uker).

Vi vil levere varene til våre kunder så raskt som mulig, men vi ber om forståelse for at vi ofte sender svært tungt gods, så noen ganger kan våre befraktere bruke lengre tid enn estimert.

Min ordre har status 'Behandler', hva betyr dette?

Din ordre behandles. Dette betyr at vi har mottat ordren din og at vi sender den så snart vi kan. Om du ikke hører annet vil ordren bli fullført og sendt.

Les mer om de ulike ordrestatusene her.

Er det noen tillegg i prisen som oppgis på nettbutikken?

Nei, vi har selvsagt ingen skjulte omkostninger.

Fraktkostnader er;

Hentes på postkontor: kr 249 – kr 999 (avhengig av vekt)
Hjemlevering (Skien/Porsgrunn): kr 999
Hjemlevering (resten av Norge): kr 2499
Hente selv (Havnevegen 70, 3739 Skien, man.-fre.: 08-16): kr 99

Kan jeg endre på bestillingen etter at jeg har mottatt ordrebekreftelsen?

Ja, vi kan godt foreta endringer av leveringsadresse, sammensetning av varer og lignende. Merk at vi kan kun endre din bestilling så lenge den ikke er avsendt fra oss. Ta kontakt så snart du kan.

Kan jeg hente min bestilling på deres kontoradresse i Kristiansand?

Nei, vi har dessverre ikke eget butikkutsalg på vårt kontor i Kristiansand (ordre kan plukkes opp i Skien).

Kan jeg hente min bestilling på deres lageradresse i Skien?

Ja, dette er mulig fra 08.00 til 16.00 på virkedager. Husk å ta med ordrebekreftelse og legitimasjon. Kontakt oss på forhånd om du ønsker å hente varene selv, da kan vi sjekke om alle produktene i din ordre er på nærlager i Norge før du kommer.

[ppmtoggle title="Kan jeg få varene levert hjem på døra?"]Ja, absolutt. Vi bruker Schenker eller Bring til dette og prisen er kr 999 (Skien/Porsgrunn) eller kr 2499 (resten av Norge).

Gyldige postnummer for levering i Skien/Porsgrunn (med forbehold om evt. feil);

3701, 3702, 3703, 3704, 3705, 3706, 3707, 3708, 3710, 3711, 3712, 3713, 3714, 3715, 3716, 3717, 3718, 3719, 3720, 3721, 3722, 3723, 3724, 3725, 3726, 3727, 3728, 3729, 3730, 3731, 3732, 3733, 3734, 3735, 3736, 3737, 3738, 3739, 3740, 3741, 3742, 3743, 3744, 3746, 3747, 3785, 3787, 3792, 3796, 3798

3901, 3902, 3903, 3904, 3905, 3906, 3908, 3910, 3911, 3912, 3913, 3914, 3915, 3916, 3917, 3918, 3919, 3920, 3921, 3922, 3924, 3925, 3928, 3929, 3930, 3931, 3932, 3933, 3936, 3937, 3939, 3940, 3941, 3942, 3943, 3944, 3946, 3948, 3949, 3996, 3997, 3998

Kan jeg bestille til utlandet?

Nei, du kan ikke bestille til utlandet.

Jeg har bestilt og betalt, men ikke mottatt ordrebekreftelse?

Så snart du har foretatt en bestilling i vår nettbutikk, mottar du en ordrebekreftelse. Denne bekreftelsen sendes automatisk. Om du mottar en slik bekreftelse er ordren din registrert og vi vil sende deg varene.

Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen, kan det skyldes at du skrev inn feil e-postadresse. Merk at noen e-postprogram kan ha feilplassert din ordrebekreftelse til f.eks. ‘uønsket post’ eller ‘spam mail’. Sjekk dette først, og kontakt oss deretter dersom du fortsatt ikke kan finne bekreftelsen.

Hvis du skulle komme til å slette din ordrebekreftelse, kan du selvfølgelig kontakte oss og be om en kopi.

Jeg er ny kunde, hvordan bestiller jeg?

1) Klikk deg gjennom våre produkter og klikk ‘Kjøp’ på de produkter du ønsker å kjøpe. Alle produkter du velger å kjøpe legger seg i handlekurven.

2) Når du har lagt alle ønskede produkter i handlekurven, klikker du på handlekurven oppe til høyre for å gå videre til sikker bestilling. På handlekurvsiden kan du gjennomgå din ordre, legge til rabattkode(r) om du har det, og velge fraktalternativ. Gå deretter til kassen for å betale.

3) Skriv inn e-postadresse og følg anvisningene for å betale med Klarna.

4) Etter bestillingen kan du endre betalingsmåte. Standard er Klarna Faktura, men du kan også velge delbetaling (Klarna Konto) og kortbetaling (Visa/Mastercard).

Det skjer noe feil når jeg forsøker å betale?

Vi bruker eksterne betalingsløsninger som er sikre og anerkjente. Dersom en av disse tjenestene ikke fungerer, kan det skyldes at selskapet bak betalingsløsningen (for eksempel Klarna Checkout) oppdaterer sine nettsider eller lignende. Hvis noe slikt inntreffer, kan du enten prøve en av de alternative betalingsløsningene, eller vente litt til den du foretrekker virker igjen.

Hva koster frakten?

Hentes på postkontor: kr 249 – kr 999 (avhengig av vekt)
Hjemlevering (Skien/Porsgrunn): kr 999
Hjemlevering (resten av Norge): kr 2499
Hente selv (Havnevegen 70, 3739 Skien, man.-fre.: 08-16): kr 99

Kan jeg få sendt min bestilling til jobben?

Ja, det er ikke noe problem å sende pakken til din jobbadresse.

Ønsker du at vi sender pakken direkte til din jobbadresse, oppgir du denne som leveringsadresse. Det gjør du i betalingsprosessen i nettbutikken.

Hva slags emballasje bruker dere?

Vi pakker alltid varene i forsvarlig emballasje for å sikre at de er beskyttet og kommer uskadet frem til kunden.

Hvor havner pakken min hvis jeg ikke er hjemme på leveringstidspunktet?

Våre pakker leveres stort sett alltid i postkassen din hvis det er mulig, og da trenger du ikke være tilstede for å motta pakken. Ved større bestillinger som ikke får plass i postkassen, vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor (eller post i butikk) og du vil få hentelapp fra Posten.

Det har gått 1-2 dager og jeg har ennå ikke mottatt pakken min?

Den normale leveringstiden vår er inntil 1 uke, men i noen tilfeller bruker vi lengre tid. Dersom du ikke har mottatt pakken din, ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke saken.

Uteblivelse av pakker kan skyldes:
– Feil navn på postkassen i forhold til navnet som ble opplyst ved bestilling.
– Mangelfull adresse.
– Én eller flere varer på din ordre måtte bestilles på fjernlager.

Vi finner en løsning uansett hva årsaken er dersom forsendelsen uteblir.

Det mangler noe i pakken min?

Dersom det mangler et produkt eller flere i pakken din, eller det mangler deler, kan dette skyldes feil fra vår side. Kontakt oss snarest mulig slik at vi kan få ettersendt de produktene/delene som eventuelt mangler så snart det er mulig. Vi dekker selvsagt ekstra fraktkostnader i slike tilfeller.

Vi prøver å ha flest mulig «reservedeler» på lager, men noen ganger må dette bestilles fra fjernlageret i Tyskland (da blir leveringstiden ca. 2-6 uker).

Om det mangler produkter/deler i din pakke beklager vi selvfølgelig dette på det sterkeste, og vi vil prøve å rette opp i dette så snart som mulig.

Det er en feil med produktet, hva gjør jeg?

Skulle du mot formodning oppleve feil eller mangler ved våre produkter, ta kontakt med oss snarest mulig slik at vi kan utbedre feilen.

Om du opplever feil eller mangler ved våre produkter beklager vi selvfølgelig dette på det sterkeste, og vi vil prøve å rette opp i dette så snart som mulig.

Kan jeg angre på en bestilling?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Ved bruk av angrerett kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Ja, du har 30 dagers full returrett på alle våre produkter. Forutsetningen er at du ikke har tatt i bruk produktet og at produktet fremstår som nytt. Ta kontakt med oss dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, så ordner vi dette raskt og greit for begge parter. Deretter vil beløpet du betalte ved bestillingen bli tilbakebetalt i sin helhet, så snart vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som 100% nytt. Ved retur dekker du selv fraktkostnaden i hht. angrerettsloven. Vær oppmerksom på at det kan være store returkostnader ved retur av tunge/store ting.

Betingelsen er at produktet fremstår som 100% nytt og ubrukt, og du må dekke returfrakten selv i hht. angrerettsloven. Det er viktig at produktet kan selges igjen ved bruk av angreretten. Om produktet(ene) ikke fremstår som 100% nytt og ubrukt vil vi benytte vår rett til å få kompensasjon for dette.

Kan jeg få pengene tilbake?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Ved bruk av angrerett kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Ja, du har 30 dagers full returrett. Betingelsen er at produktet fremstår som nytt og ubrukt. Beløpet du betalte ved bestillingen vil bli tilbakebetalt i sin helhet når vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som 100% nytt og ubrukt. Ved retur dekker du selv fraktkostnaden i hht. angrerettsloven.

Hva menes med 30 dages returrett?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Dersom du har kjøpt et produkt og angrer på kjøpet, kan du sende produktet i retur til oss. Forutsetningen er at produktet returneres slik beskrevet i punktet over, samt at du varsler oss om at du vil benytte deg av returretten. Dette må du gjøre innen 30 dager fra det tidspunktet produktet ble kjøpt.

Betingelsen er at produktet fremstår som 100% nytt og ubrukt, og du må dekke returfrakten selv i hht. angrerettsloven.

Jeg har kjøpt feil produkt, kan det byttes?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

NB! Ved bytte kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Ja, du kan selvsagt bytte produkt når du har bestilt feil og ønsker et annet i stedet. Du må betale frakten det koster å sende returproduktet tilbake til oss. Betingelsen er at produktet fremstår som 100% nytt og ubrukt. Vi sender deg det ønskede produktet så snart vi har mottatt returpakken og kontrollert at produktet fremstår som nytt.

Hvor finner jeg angrerettsskjema?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Ved bruk av angrerett kan produktet tas ut av forsendelsesforpakning og besiktiges, men produktet mister returrett ved start på montering av produktet, åpning av skruepakker m.m., fjerning av stropper/beskyttelse osv. inne i forsendelsesforpakningen.

Når du foretar en bestilling ligger dette vedlagt din ordrekvittering, samt i e-posten som blir sendt ut når din ordre er fullført. Du kan også finne angrerettsskjema her.


Hva skjer om jeg ikke henter pakken på postkontoret?

NB! Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Om ikke varen(e) hentes på befrakters utleveringssted eller ikke er tilgjengelig for hjemlevering på angitt bestemmelsessted før varen(e) blir sendt i retur av befrakter til selger, så kan/blir kjøper belastet med selgers fraktutgifter (min. kr 500). (ref. salgsbetingelsene).


Selger dere originale produkter?

Ja, alle produktene du finner i vår nettbutikk er selvsagt 100% originale. Vi har enerett i Norge på alt salg og distribusjon av utstyr fra Gorilla Sports. Treningsutstyr fra oss er for det meste av eget design og produseres på våre egne fabrikker.

Hvordan oppbevarer dere produktene?

Alle produkter vi har på nærlager i Norge oppbevares korrekt i et palle- og plukklager hos Colliflow AS.

Hva er adressen dersom jeg vil kontakte dere?

Vår kontaktadresse er:

Gorilla Sports AS
Postboks 1524
4688 Kristiansand

Vår lageradresse er:

Colliflow AS
Havnevegen 70
3739 Skien

Kan jeg ringe til dere?

Vi foretrekker at du sender oss en e-post. På den måten har vi best mulighet for å hjelpe deg.

Uansett hvilken måte du velger å kontakte oss på, ber vi deg oppgi ditt ordrenummer tydelig slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Kan jeg skrive til dere?


Ja, klikk her for å komme til kontaktsiden. Der kan du sende oss en melding i kontaktskjemaet.

Uansett hvilken måte du velger å kontakte oss på, ber vi deg oppgi ditt ordrenummer tydelig slik at vi kan gi deg best mulig hjelp.

Varen er lagt i handlekurven.
0 items - kr 0