fbpx

Er trening blitt en del av din dårlige samvittighet?

Har du dårlig samvittighet for at treningen ikke går som planlagt? Du er ikke alene om det, dessverre. Å ha dårlig samvittighet gjør deg ingen tjeneste. Vil du trene, men ikke finner motivasjonen kan det være mange grunner til det. Mye handler om å i rydde tid og finne en treningsform som passer deg.

Den dårlige samvittigheten

Det er lett å få dårlig samvittighet for alt mulig rart. I dag skal man være effektiv, trene, være frisk, ha de riktige verdiene, hus, familie og videre og videre… Den gode nyheten er; perfeksjon finnes ikke!

Altfor mange bruker tid på å ha dårlig samvittighet for at de ikke trener. Det kjøpes medlemskap på treningssenter, og en måned etter blir det ikke benyttet. Kjelleren er gjort om til en hjemmegym, men samler kun støv. Den fjellturen du bestemte deg for å ta en gang i uke utsettes, hver uke. Kjenner du deg igjen? Ikke bruk tid på det du ikke får til. Se etter løsninger som du kan klare!

Å bli motivert

Å finne motivasjonen for trening kommer ikke av andres forventninger. Det hjelper lite med alle mulige tips fra venner eller ukeblader. «Bli kvitt 5 kg på en uke reklame» hjelper deg antakelig like lite. Motivasjon må komme innenfra.

Det må være du som bestemmer deg for noe, og ikke som et press fra omgivelsene. Hvis du nå sitter med dårlig samvittighet for at du ikke trener; hvorfor? Er det for at du føler du «må»? Alle sier jo det er så bra for deg…

Glem hva andre, og media, forteller deg. Gå i deg selv; hva ønsker du? Hvilket mål skal du ha for deg selv? Deretter kan du begynne å vurdere hvordan du skal komme til målet.

Les hva som motiverer proffene.

Motivasjon til trening

Når du har satt deg dine egne mål, er valget hvilken trening skal man begynne med? Hvordan gå frem slik at det blir en vane, som holder fra nå og fremover. Hva liker du? Liker du å gå i skog og mark, gjør det. Ikke kast bort tid på trening på et senter, om det ikke passer deg. Er det gruppetimer som er din greie? Sjekk ut et treningssenter hva de kan tilby? Gå gjennom ting steg for steg.

Tid! Det er ofte manges ankepunkt når det gjelder trening. Her er det ingen andre valg enn; ta deg tid! Alle har tid til å ta vare på seg selv, og få gjort trening på et eller annet plan. Hvor lang tid bruker du foran TV-skjermen forresten? Er du aleneforelder? Hvilken type trening kan du gjøre sammen med ungene? Gå gjennom uken din, se hva du egentlig bruker tiden til. Vi er ganske sikre på at tiden finner du.

Her er 100 motiverende idrettsrelaterte sitater!

Når du begynner å trene; ikke overdriv. Mange går på en motivasjonssmell rett og slett siden de går for hardt ut. Sett av et par timer fast, hver uke. Hold deg til dette frem til det er blitt en vane. Da kan du begynne å legge inn mer trening.

Varen er lagt i handlekurven.
0 items - kr 0