Angrefrist/reklamasjon/returer

NB!Ønsker du å returnere en ordre er det viktig at du kontakter oss først!

Angrefrist

30 dagers angrefrist gjelder ved alle kjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Returnerte varer skal være i samme stand som når du mottok varen. Varen skal sendes tilbake i uskadet original emballasje. Er varen mot formodning tatt i bruk, og varen bærer preg av bruk som vil minske salgsverdien på varen, gjelder ikke returretten automatisk. Kontakt oss om du skulle være i tvil.

Når du foretar en bestilling ligger angrerettsskjema vedlagt din ordrekvittering, samt i e-posten som blir sendt ut når din ordre er fullført. Du kan også finne angrerettsskjema her.

Reklamasjon

Hvis du oppdager at noe er feil med varen(e), må du melde fra til oss innen rimelig tid. Det vil være tilstrekkelig at du klager innen en måned etter at du oppdaget feilen, men det beste for begge parter er at du sier ifra så raskt som mulig. I tillegg til å reklamere innen rimelig tid, må du overholde de absolutte klagefristene. Hovedregelen er at klagen må fremsettes senest to år etter at du overtok varen. Dette forutsetter at manglene ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, eller annen skadepåvirkende atferd som har medført feil eller mangler. Ta kontakt dersom du ønsker å benytte deg av garantien. Ved en eventuell tvist, har vi som hovedregel å følge retningslinjene til Forbrukerrådet. Vennligst les våre retningslinjer nedenfor, før du returnerer en vare.

Retur

Kontakt oss med ordrenummer, hvilke produkter det gjelder og årsaken til at varen(e) returneres. Vi vil deretter kontakte deg snarest mulig på telefon eller e-post med videre instruksjoner.